Το μεγαλύτερο ηλικιακό γκρουπ φιλοξενεί παιδιά από 5 έως 6 ετών και συμπληρώνεται με ανώτατο αριθμό 15 παιδιών. ΟΙ υπεύθυνοι παιδαγωγοί είναι πτυχιούχοι Πανεπιστημίου Προσχολικής Αγωγής.
Όπως σε όλα τα τμήματα επιθυμούμε να είναι τα παιδιά ευτυχισμένα και να νιώθουν ασφαλή. Ωστόσο κεντρικός στόχος για τα παιδιά του νηπιαγωγείου είναι να αποκτήσουν τη λεγόμενη σχολική ετοιμότητα, ν αποκτήσουν και να κατακτήσουν γνώσεις και δεξιότητες αρκετές ώστε να είναι ομαλή και επιτυχημένη η μετάβασή τους στο δημοτικό σχολείο. Ένα από τα πράγματα που κάνουν τα παιδιά ευτυχισμένα είναι η θετική εικόνα για τον εαυτό τους , η αυτογνωσία, η αυτοπεποίθηση. Όταν νιώθουν σίγουρα και δυνατά πάντοτε αξιοποιούν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους , κερδίζουν το σεβασμό της ομάδας και μια καθημερινότητα χωρίς προβλήματα, με πραγματική πρόοδο! Η γνώση είναι δύναμη και γι αυτό προσπαθούμε να σταθούμε αρωγοί και οδηγοί σε όλες τις γνωστικές ανάγκες των παιδιών. Επομένως η σχολική ετοιμότητα εμπεριέχει το σύνολο των απαιτούμενων γνώσεων αλλά κυρίως την συναισθηματική ετοιμότητα του κάθε παιδιού να ανταποκριθεί στις ανάγκες και απαιτήσεις του ΄΄μεγάλου σχολείου΄΄.
Η γνώση είναι ο στόχος , το παιγνίδι το μέσο…
Βασιζόμενοι στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Προσχολικής Αγωγής, με γνώμονα τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες, την εξελικτική ψυχολογία και την ψυχολογία της ανάπτυξης των παιδιών οδηγούμε τα παιδιά με βιωματικό τρόπο σε επαφή με δραστηριότητες που αφορούν σ’ όλους τους τομείς ανάπτυξής τους (Κοινωνικό, συναισθηματικό, σωματικό, γλωσσικό, γνωστικό).
Το μυστικό για μια χαρούμενη καθημερινότητα στο σχολείο είναι η οργάνωση κι ο προγραμματισμός. Η καλή οργάνωση του χώρου, η αισθητική, η ευταξία , ο πλούσιος εξοπλισμός και τα κατάλληλα υλικά συμβάλουν καθοριστικά στην αγωγή των μικρών μαθητών. Ο ακριβής προγραμματισμός της επόμενης μέρας , αλλά και οι εναλλακτικές δραστηριότητες στη φαρέτρα μας εξασφαλίζουν την ομαλότητα, το συνεχές ενδιαφέρον των παιδιών και την επίτευξη των στόχων μας.
Δραστηριότητες
Κάθε μήνα αποστέλλεται στους γονείς πρόγραμμα δραστηριοτήτων από την υπεύθυνη παιδαγωγό το οποίο περιέχει τη θεματολογία που θα απασχολήσει την ομάδα (συνήθως έχουμε ένα θέμα την εβδομάδα) , τους στόχους και τις συγκεκριμένες δραστηριότητες που έχουμε επιλέξει προκειμένου τα παιδιά να προσεγγίσουν ολόπλευρα το γνωστικό αντικείμενο. Τα θέματα επιλέγονται βάσει των χαρακτηριστικών της ηλικίας , τις δυνατότητες των παιδιών και την επικαιρότητα.
Ορισμένες από τις δραστηριότητες είναι οι ακόλουθες:
- Γλωσσική καλλιέργεια/προφορική επικοινωνία αξιοποιώντας καρτέλες, βιβλία , αφηγήσεις παραμυθιών, γλωσσικά παιγνίδια, απομνημόνευση κειμένων/ποιημάτων, ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας/επίγνωσης, επαφή με κλασική λογοτεχνία/ποίηση, δημιουργική γραφή, επεξεργασία και διασκευή κειμένων.
- Δεξιότητες γραφής και ανάγνωσης, ασκήσεις με φωνήματα , συλλαβές , λέξεις, σύνδεση προφορικού και γραπτού λόγου γραμματικά φαινόμενα, υιοθέτηση σωστής στάσης σώματος για τη γραφή , ορθής λαβής μολυβιού, φορά γραμμάτων.
- Δεξιότητες μαθηματικών εννοιών. Επαφή με χωροχρονικές έννοιες, ταξινομήσεις , συγκρίσεις μεγεθών, διακρίσεις ομοιοτήτων και διαφορών, αριθμητικές πράξεις και προβλήματα, σχήματα. Αριθμητικά σύμβολα, αναγνώριση και εξοικείωση με νομίσματα, ασκήσεις με μοτίβα.
- Εισαγωγή στις φυσικές επιστήμες, παρατήρηση φαινομένων και πειραμάτων, χρήση απλών οργάνων, ερμηνεία παρατηρήσεων. Γνωστικά αντικείμενα όπως Δυνάμεις, έδαφος και υπέδαφος, Αστρονομία, Φυσικά φαινόμενα, Μαγνήτες, Φως, Ήχος, Ηλεκτρισμός , Νερό εντάσσονται σε μηνιαία projects.
- Εικαστικά, επαφή με υλικά δημιουργίας, πινέλα, πλαστελίνες, ζυμάρια, πηλό.Αξιοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών. Επαφή με έργα τέχνης και ανάλυσή τους. Χρήση ψαλιδιού, χαρτοκοπτική, διπλωτική. Δημιουργία τρισδιάστατων κατασκευών σε εβδομαδιαία βάση. Κατασκευή μακετών. Κολλαζ με διάφορα υλικά. Τεχνικές Ζωγραφικής. Μετασχηματισμός υλικών, τεχνικές κατασκευών . Καλλιέργεια δημιουργικότητας.
- Φυσική αγωγή /Δραστηριότητες συντονισμού κινήσεων. Αμφιπλευρικότητα, Ασκήσεις λεπτής και αδράς κινητικότητας. Ομαδικά παιγνίδια με μπάλες , κορίνες και στεφάνια. Γνώση του σώματος μας, υγιεινή. Χωροταξικές κινήσεις, εκτέλεση κινητικών εντολών. Γνωριμία με αθλήματα/ Κολύμβηση κατόπιν επιλογής. Διδασκαλία χορών. Παραδοσιακά παιγνίδια. Αεροβικές ασκήσεις . Ασκήσεις ακριβείας
- Συμβολικό παιγνίδι, θεατρικό παιγνίδι, αυτοσχεδιασμοί, δραματοποιήσεις, μιμητικά παιγνίδια ρόλων. Κουκλοθέατρο . Συμμετοχή σε θεατρικές παραστάσεις, θέατρο σκιών. Επαφή με ποικίλες μορφές θεάτρου. Ιστορία του θεάτρου, αρχαία θέατρα.
- Μουσικοκινητική αγωγή, επαφή με μουσικά όργανα, αγωγή ρυθμού, χορός, κατασκευή μουσικών οργάνων, μουσικές του κόσμου, σύνθεση και παραγωγή τραγουδιών, αναγνώριση ήχων. Είδη μουσικής. Είδη ορχηστρών. Εισαγωγή στη θεωρία της μουσικής. Γνωριμία με μουσουργούς.
- Συναισθηματική αγωγή/κοινωνικοποίηση. Έλεγχος συναισθημάτων. Αποδοχή της διαφορετικότητας. Διαχείριση αποτυχίας και άγχους, απόκτηση ηθικών αξιών, σεβασμός προς το περιβάλλον , αλληλεγγύη και προσφορά. Οριοθέτηση, προσαρμογή σε νέα δεδομένα. Κριτήρια διαμόρφωσης φιλίας. Απόκτηση ενσυναίσθησης. Έλεγχος θυμού κι επιθυμίας.
- Σύγχρονες τεχνολογίες, εξοικείωση με πληροφορική , ψηφιακά μέσα, επαφή με εποπτικά μέσα διδασκαλίας, συσκευές ήχου και εικόνας. Επαφή με πληκτρολόγια, ζωγραφική σε υπολογιστή, ηχογράφηση και επεξεργασία ήχου.
- Περιβαλλοντική εκπαίδευση, δραστηριότητες διαμόρφωσης οικολογικής συνείδησης, διαχείριση απορριμάτων, προστασία από τον ήλιο, αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας. Διαχείριση υδάτινων πόρων. Συμμετοχή σε projects.
Γεύματα
- Πρωινό/δεκατιανό βάσει προγράμματος διατροφής
- Μεσημεριανό βάσει πρόγραμμα διατροφής
- Επιπλέον προαιρετικό γεύμα (γιαούρτι, μπάρα, τόστ, σνακ)
Επικοινωνία
- Καθημερινή επικοινωνία μέσω ενημερωτικού σημειώματος
- Τακτικές ενημερώσεις
- Άμεση τηλεφωνική επικοινωνία ή με μηνύματα στα social